söndag 15 mars 2009

det är mitt i natten och jag borde sova.

nattbussen till knivsta är ett djävulens påfund. eller, det är väl bra att den finns så man kan ta sig hem, men jag åkte den hem igår natt, och fy helvete. nästa gång går jag hellre. jag hade glömt hur illa det är, med tanke på att jag inte har åkt den sen i början av september. men det slog mig när jag klev på igår natt, det luktade sprit + fylla + mcdonaldsmat + spya, folk sprang runt och var dryga, skrek, bråkade, sjöng, spydde, och tröck på stoppknappen konstant. det slog mig varför jag behövde komma från knivsta förut, varför jag åkte till london.
anyway. den här dagen har jag spenderat med min mor. det var trevligt. kvällen spenderades med malin & jocke & melodifestivalen. det var också trevligt.
annars, när jag är själv och tänker så lyssnar jag på lalehs nya skiva, den är fin:

Jag vet då inte hur man ber

men var det en bön så,
så bad jag för oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag ber för oss hela tiden.

Tessguss sa...

åh fyllebussar..
jag sade faktiskt inget om att jag var bakis:P jag var "sliten", sen båten fortfarande...