söndag 15 mars 2009

det är kallt i knivsta.

älskade vännen, hur många gånger har du tittat in på min blogg idag egentligen? du kan ju knappt ha gjort något annat?

mamma frågade om det ska bli minimalism på mitt rum. fy vad skönt det vore tänkte jag, men insåg i samma ögonblick att jag har alldeles för mycket grejer för att få det att funka. även efter att jag slängt hälften, som jag gjort idag. det är skönt att slänga grejer, så skönt att jag ska fortsätta imorgon och i övermorgon och dagen efter det, tills jag knappt har något kvar. utom några elletidningar, mina fina böcker, och min kamera. tror bara det är det jag behöver. och då blir det ju ganska minimalistiskt after all.

jag längtar efter imorgon och jag är rädd för imorgon, jag vill men jag vill inte och jag har en klump i halsen.

Inga kommentarer: