onsdag 24 november 2010

varning för svammel, har bara plats för usecases och kravspecificering i huvudet just nu.


lite såhär ser det ut när jag och fröken mollander tentapluggar. jag skriver, läser och försöker förstå, hon agerar armstöd, moraliskt stöd och värmekälla. det är najz.
på tal om att skriva så satt jag och antecknade tidigare idag, för hand, med papper och penna, lite oldschool sådär, och råkade stava fel mitt i allt. (skulle skriva organisatoriskt men det blev organistatoriskt) i mitt undermedvetna insåg jag att jag hade stavat fel, och en tanke flög förbi i mitt huvud. "varför säger inte stavningskontrollen till?" jag förväntade mig alltså ett rött litet streck under det felstavade ordet. har man suttit lite för mycket vid datorn när man kommer till det stadiet eller? ja.
sen lyckades jag somna en sväng mitt på dagen också, var så himla trött och skulle bara blunda lite, men så vaknade jag 1,5 h senare. fail. det börjar märkas nu att det är en dålig grej att sova 4-5 h per natt i drygt en månad. ska somsagt sluta med den ovanan, om inte förr så på mitt en månad långa (!!!) jullov.
ute snöar det vågrätt, det känns lite sådär, speciellt med tanke på att jag ska ta en promenad med hundarna typ nu. och sen ska jag hoppa i något a bit more suitable (om det nu är möjligt att uppgradera från tights, guns n roses-tischa och sliten flanellskjorta, tror inte det) för att äta på restaurang med familjen. paus från användbarheten alltså, kan nog behövas, för just nu snurrar det bara runt målgruppsanalyser och fokusgrupper och informationsarkitektur och transkribering ochsåvidare i mitt lilla huvud.
det var nog allt. tror jag. var det något som var oklart och ni känner att ni behöver veta mer om så säg till. vi löser det.
over n out.

Inga kommentarer: