tisdag 5 januari 2010

med is i håret och stelfrusna ben.

vet ni vad? jag har inte haft världens bästa dag direkt. eller jo, bra sak 1: jag fick krypa ner i sängen igen tillsammans med fredrik istället för att åka till jobbet imorse. bra sak 2: god moussaka till luch och ett fint peacemärke. och en fin blus med knäpp krage. det blev visst tre saker under en rubrik. oh well.
till dagens klagomål: innan klockan slog 05 imorse hade jag gått upp, klätt på mig, sminkat mig, tagit taxi från slavsta till bussen, väntat i 15 minuter på en försenad buss, klivit på bussen, fått veta att jag inte alls behövde komma in till jobbet, klivit av bussen igen, promenerat tillbaka till slavsta. det tog ungefär 45 minuter och var -17 grader ute. helt körd i huvudet efter den starten på dagen, men somsagt: jag fick ju trots allt krypa ner under täcket med min älskling igen.
hejhopp.

Inga kommentarer: