onsdag 27 januari 2010

idag:

engelsmannen som håller i kursen avslutade dagen med: excuse my ignorance, but i don't know how it works here in sweden.. men kommer ni kunna ta er hit imorgon? går tåg och bussar trots dethär vädret? smsa mig så jag vet, och så hoppas jag att så många som möjligt är här imorgon (fast på engelska då). hehe. lille vän, i sverige slutar inte jorden snurra bara för att det snöar, nog för att den snurrar lite (mycket) långsammare. men ändå. den snurrar.
på tal om engelsmannen förresten, idag fick jag inte vara med och göra vissa av uppgifterna vi skulle göra. jag fick vara lärare istället och visa de andra hur man skulle göra. fint. it's such a privilege for me to have you here. thank you mia. jamenvarsågod, det var så lite såå.

i skrivande stund är jag svettig, igensnöad och illamående. förklaring som följer. svettig: pulsat hem från tåget i två dm snö, iklädd för varma kläder. igensnöad: förklaring överflödig? snöstorm. illamående: socker- och kaffeöverdos. vi har ägnat en stor del av dagen åt att prova oss igenom massor av starbucksdryckerna. för många. antingen kommer jag vara för speedad för att kunna sova inatt, eller så kommer det ett sockerfall om någon timme som får mig att somna direkt. vad tror vi? spännande va? cliffhanger?

förlåt. jag ska sluta nu. without further ado så ska jag slita mig härifrån och hoppa in i duschen istället.
puss!

Inga kommentarer: