tisdag 14 juli 2009

berlinbildsbomb.

här kommer berlinbloggen. först och främst tänkte jag varna för den bildöverdos som följer här nedan. nu när jag gjort det; enjoy.

torsdag

vi åkte från knivsta 0023, var framme i sthlm runt 0130. hängde på the bishop's arms tills det stängde, och åkte sen med flygbussen 0345. 0630 gick flyget, och strax innan 0800 landade vi i berlin.


äntligen inne i stan, påväg till vandrarhemmet.


väl där fick vi inte checka in förrns 1500, så vi vilade lite i allrummet. jag bäddade ner lillpojken så att han inte skulle frysa.


utsikt från starbucks vid checkpoint charlie där vi satt och halvsov i varsin fåtölj i väntan på att få checka in.


på kvällen var det fyrverkerier en masse, i ungefär en timme höll det på utanför vårt fönster. och inte bara på torsdagkvällen, utan även fredag och lördag.


fredag

vårt charmiga rum.



vid judiska monumentet.


den okände soldatens grav.


vi gick på museum och fredrik hittade nefertiti.


sen skulle det fotas en kyrka. fredrik stod i 30 min och väntade på att torget framför skulle tömmas på turister, jag satte mig på en trottoarkant och fick en enbent duvkompis under tiden.


lördag


vi åkte till east side gallery.




och var söta i det (relativt) vackra vädret.


haha, jag älskar att det här var nästa bild i kameran efter min och fredriks puss. fin kontrast.



en livs levande murkonstnär!


vi hittade en affär för män där de hade strl xxl-xxxxxxxxl på kläder och 47-51 på skor..


der reichstag.


bild ett kallar jag "ensam turist-tant i solnedgång bakom brandenburger tor", den andra är brandenburger tor framifrån.


söndag (eller ja, mest natten till söndag)

vid 02-tiden bestämde vi oss för att det var dags att gå ut. jag var snygg och posade med linslocket.


inne på klubben, inte helt nöjd med att det var 5cm vatten på golvet inne på toaletten.


hey mr dj.


jag var ganska dålig på att fota själva klubbandet, var alltför upptagen med att fascineras över lokalerna.






utsikt genom fönstret. på gården utanför fanns en sandstrand, parasoller och beachbarer.





efter att ha sovit några timmar och checkat ut från vandrarhemmet tillbringade vi söndagen liggandes i skuggan utanför riksdagen. vi åt varsin chickendöner, och sen åkte vi till flygplatsen och begav oss hemåt. fredriks mamma var otroligt snäll och hämtade oss i sthlm mitt i natten, och vid 02 var vi åter hemma i uppsala.

sen var det slut på det roliga!

2 kommentarer:

omorphia sa...

Det judiska monumentet är mäktigt.

Gillar även den okände soldatens grav - såg ut lite som en pietá.

ellen sa...

1. haha va du skojjar!! ska jag vara ärlig var det faktiskt till lite tröst ;) men måste ändå ge dig cred, häftigt att ha sett honom på riktigt! men han var rätt skabbig va?
2. och såg jag inte helt fel va du på lindex idag va? tyckte jag såg en mia svira bakom klädhängarna då jag sprang fram och tillbaka på lager ;)
3. snygg blogg btw! visste inte att du hade en, här får man börja hänga lite rå ;)