torsdag 10 december 2009

stackars lilla tomten.

jahaja, hej hej. mia är nyss hemkommen från jobbet och för speedad för att kunna sova. under promenaden på vägen hem tänkte jag på massa fyndiga saker som jag skulle blogga om, men kvar i huvudet finns endast en. och det är denna:
jag vet inte om jag nånsin förut verkligen har lyssnat på en markoolio-låt, men nu har jag tvingats iochmed att denhär är med på vår julskiva på jobbet. min fråga till er är då; är alla hans låtar såhär djupa, eller är det här en extra stor samling nödrim?

Refräng(sång):
Stackars lilla tomten, stackars lilla tomten.
Stackars lilla tomten, ingen snö han får!
Stackars lilla tomten, stackars lilla tomten.
Stackars lilla tomten, det börjar gå mot vår.

Vers 1 (rapp):
Vintern den är aldrig vit, allt är bara skit.
Tomten får ta bilen, han kör i ytterfilen.
Den går som pilen från London till Sicilien.
Han får köra som en dåre för att hinna fram till Åre.

Refräng:
Stackars lilla tomten...

Vers 2:
Han kliver ur sin bil, och ställer sig brevé.
Tomten börjar lacka, han börjar bli sne\'.
Han hör en sång som är lååååååång.
Tomten ser ljusen som brinner i husen.
Han blir så glad att han tar en bit choklad.
Uppe på taket sitter Tomtemor vaken.
Hon fryser om baken - hon är nästan naken.

Refräng:
Stackars lilla tomten...

Vers 3:
Tomten klättrar, Tomtemor gör plättar.
De blir så goda med en Päronsoda.
Nu är tomten mätt, han har käkat så fett.
Stackars lilla tomten! Det mesta kan gå snett.

Refräng:
Stackars lilla tomten...

ja, you tell me. vackert är det iaf, han är en stor poet dendär mannen. imorgon (idag?) är jag ledig, veckans lediga dag, woho! skulle inte tacka nej till att sova bort den, men icke. jag får sån ångest sen i efterhand, så jag tror att vi alla tjänar på att jag gör något med än att mysa under täcket. nu är det läggdags iaf, harefinemang så hörs och ses vi.
häppåer!

Inga kommentarer: