torsdag 18 juni 2009

hemligt.

vet ni? jag har lånat en bok av fredrik som jag inte kan sluta läsa, höll på att glömma gå av tåget imorse för att jag var så inne i den. hemligheter heter den, och är ett konstprojekt där folk anonymt har fått skicka in sina hemligheter. den är så himla söt och förskräckligt hemsk omvartannat. jag tänkte att ni skulle få läsa några exempel på hemligheter.

Jag ska gifta mig med Alexander. (Han vet bara inte om det än)

Jag är gift för att slippa oroa mig för morgondagen. Egentligen är min man ett riktigt äckel.

Jag tror att jag bara har en hemlighet egentligen och det är att jag vet vilka mina kompisar är kära i.

Talar lite svenska. Många män betalar mej och sover med mej. Jag hatar mej.

Jag är en vuxen person,
jobbar som läkare,
har en god familj.
Men min hemlis är
att jag har en hemlig (påhittad)
kompis som hänger med mig
när jag är ensam.
Hon är toppen.

Jag är lärare i naturvetenskap men hatar Fysik!
Jag har aldrig fattat eller velat fatta vad som är så roligt med det.
Allt annat är jag nyfiken på och ivrig att lära mig - men aldrig fysik.

Min pappa förgrep sig på mig när jag var sju år gammal. Jag har aldrig berättat, aldrig ens kunnat sätta det på pränt i mina dagböcker, inte kunnat uttala orden. Ibland vill jag berätta för min mamma, men gör det inte. Jag vill inte göra henne ledsen och vill inte ta ifrån min lillasyster sin pappa. Jag har aldrig konfronterat honom, istället har jag glidit längre bort från honom. Jag undrar ofta om han tänker på det som hände, om han varit rädd för att jag ska berätta. Jag vill inte ha min pappa i mitt liv. Jag vill inte höra hans röst, vill inte krama honom. Jag älskar honom inte.

Jag har varit sex år i fängelse och min fästmö vet inte om det. Vill aldrig berätta för henne.

jag borde försöka sluta läsa den en stund nu, jag behöver spara den för att ha något att sysselsätta mig med när jag ska åka buss i 3 ½ timme på lördag. kanske ska gå och simma istället. kanske ska packa. hm.
hejhopp.

1 kommentar:

FS sa...

Du glömde skriva att jag själv finns publicerad, så köp boken och stöd mig!