måndag 15 juni 2009

london tur o retur.













okej, såhär va. i fredags, vid 17.00-tiden begav jag mig hemifrån. åkte till stockholm, växlade pengar, mötte fredrik, fikade, och hoppade på flygbussen till skavsta. 21.40 gick planet, och vi landade 23.00, lokal tid. tog stansted express in till liverpool street, sen bussen från liverpool street till bayswater. vägarbeten och sjukt mycket folk ute en fredagnatt gjorde att vi var framme på hotellet vid tretiden. somnade ganska omgående i våra ihopskjutna enkelsängar, och sov så att vi nästan missade frukosten. hann dock precis, piffade till oss, och begav oss till oxford street (ja jag vet, på en lördag). gick runt lite på regent street, tog en sväng på carnaby street, åt god lunch på en pub på en tvärgata, gjorde primark och åkte till british museum där fredrik var som ett barn i en leksaksaffär, och mia som en trött o uttråkad mormor. tog oss till portobello road för att hälsa på mitt gamla jobb, men var för sent ute. gick till mitt o sandras stammis-starbucks istället och träffade en av mina favorit-ex-kollegor där. när de stängde och vi hade fikat så det räckte gick vi till tesco och köpte middag. öl och nudlar för mig, öl och munkar för fredrik. när vi ätit var det dags att sova, ända tills 02.10 då vi gick upp för att hinna till bussen. inte jättepigga åkte vi till liverpool street (som var stängt), åt en frukostcroissant på trappen utanför, och åkte sen ersättningsbuss till stansted. 06.00 gick planet, och när vi landade 09.00 lokal tid var vi kanske världens två tröttaste människor. 80 min buss och 40 min tåg senare var vi hemma i uppsala. åt lunch och somnade. vaknade sex timmar senare, åt middag, kollade på film, och gick och la oss igen. och sen var vår helg slut!

1 kommentar:

frida sa...

Later som ni hade de harligt i london! Fina bilder:)