fredag 6 februari 2009

fröken mia.

idag är det fredag, äntligen, och jag har jobbat. tro det eller ej. jag har börjat som vikarie på min gamla högstadieskola, och har varit där tre av fyra dagar sen jag anmälde mig som frivillig. den fjärde jobbade jag på ett café i uppsala. känns nästan som att jag har fått åtminstone lite flyt, iallafall om flyt innebär att ha något att göra om dagarna..
nu sitter jag och dricker kaffe ur min fina starbucksmugg, har precis ätit för första gången idag (hanns inte med imorse då jag blev väckt 20 min innan tåget gick, och har inte hunnits med mellan lektionerna), och ska snart springa till tåget igen för att jobba några timmar till ikväll. jag är bra, jag har bråttom, jag behöver mer kaffe för att vakna.
en sak bara; i helgen kommer ni nog inte höra så mycket av mig, jag tänkte låsa in mig tillsammans med min älskling och inte gå ut genom dörren.
ha det bra så länge, puss!

Inga kommentarer: