fredag 27 november 2009

mitt största problem.

vänner, jag har det ganska jobbigt just nu. inte ens ganska, utan väldigt jobbigt. det är nämligen så att det börjar bli jul på mitt jobb. det finns pepparkakor, pepparkaksmuffins, saffransmuffins, julmust, och, det värsta av allt, lussebullar. jag har noll motståndskraft mot lussebullar. ge mig wienerbröd, croissanter, muffins, bullar, vadsomhelst, och det är inga problem att låta bli. men lussebullar. ojojoj. jag skulle utan större bekymmer kunna äta flera stycken om dagen.
i nuläget får jag alltså uppbåda all min viljestyrka för att inte smita undan med en gul liten rackare så fort det blir lugnt på jobbet. men, applåder till mig, vi har haft julbakverken i två dagar, och jag har lyckats hålla mig i skinnet 100% av de dagarna. inte en enda lussebulle än alltså. jag ska försöka låta bli fram till den 13e, men jag känner på mig att det kan bli svårt.
men, skam den som ger sig heter det ju. wish me luck!

Inga kommentarer: